ابزارهای بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی
دیجیتال مارکتینگ در شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر به یک ضرورت بدل شده است. این پلتفرمها فرصتی عالی برای به دست آوردن لید، ترافیک سایت، ساختن ارتباطات تجاری هستند. آنها همچنین برای جمعآوری ایدهها و اطلاعاتی از علاقهمندی و نیازهای مخاطبان هستند. مدیریت همه قسمتهای شبکههای اجتماعی بهصورت دستی بسیار زمانبر و هزینهبر و با بازدهی پایین است. برنامهها و نرمافزارهای متعددی وجود دارند که میتوانند به کسبوکارها در این زمینه کمک کنند که در ادامه مهمترین آنها را معرفی میکنیم.
Sprout Social
این نرمافزار، یک ابزار مدیریتی و کنترلی کامل برای کسبوکارهاست. Sprout Social اجازه میدهد که کسبوکارها تقویم محتواییشان را ساماندهی کرده و محتواهایشان را در چندین پلتفرم، دستهبندی و منتشر کنند. علاوه بر این بر اساس زمانی که فالوورهایشان بیشترین حضور را در آن شبکه اجتماعی دارند، انتشار محتواها را زمانبندی کنند.
Sprout Social با اینباکس هوشمند خود به مدیران صفحات اجازه میدهد که تمامی پیامهایشان بهصورت یکجا و دستهبندیشده مشاهده کرده و پاسخ دهند. همچنین، بهمنظور بهینهسازی تولید محتوا شاخصهایی دارد که نشان میدهند هر محتوا تا چه میزان در جذب مخاطب موفق عمل کرده است.
Loomly
Loomly، خود را بهعنوان یک پلتفرم برای موفقیت برندهایی با تیمهای کوچکتر در شبکههای اجتماعی معرفی میکند. تقویمها، گردشها و ضربالاجلهای کاری ازجمله ویژگیهای این نرمافزار هستند. بهعنوان یک امتیاز ویژه نیز این نرمافزار بر اساس موضوعات پرطرفدار بهویژه مکالمات طولانی در توییتر، ایدههایی برای تولید محتوا پیشنهاد میدهد. رابط کاربری ساده آن نیز کاربریاش را برای کاربران غیرحرفهای ساده کرده است.